CERTIFER SA
18, Rue Edmond Membrée
 |  59300  Valenciennes  |  Plan d'accès

Client:Eiffage Rail Express
Lieu d'execution: Bretagne Pays de la Loire (France)
Durée du projet: 2012– 2018
Equipe: 1 Project Manager and 8 Assessors

DESCRIPTION DU PROJET

  • La ligne Bretagne-Pays de la Loire est une ligne à grande vitesse (LGV) reliant Rennes (Ille-et-Vilaine) à Connerré (Sarthe).
  • Elle fonctionne à une vitesse allant jusqu'à 320 km/h en France et l'infrastructure sera également conçue pour rouler jusqu'à 350 km/h.
  • La LGV Bretagne-Pays de la Loire est une extension de la branche ouest de la LGV Atlantique existante vers les villes de Rennes et Nantes.
  • D'une longueur de 182 km et de 32 km de connexions supplémentaires avec la ligne existante, cette nouvelle ligne vise à améliorer sensiblement la desserte de la Bretagne et des Pays de la Loire et à renforcer leur accessibilité.
  • Cette LGV est entrée en service commercial le 2 juillet 2017 et a réduit considérablement le temps de déplacement entre les régions.

 

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CERTIFER's missions

In the framework of this leading High Speed Line project, CERTIFER has worked closely with EIFFAGE RAIL EXPRESS, from the design to the commissioning of the line (operation and maintenance aspects are also included in the scope of work), the scope of intervention covered the assessment of the following aspects according to TSIs and the French national rules:

Notified Body Mission (NoBo)

▪ The NoBo mission consists in assessing the compliance of the project with requirements from the Technical ▪ The NoBo mission of CERTIFER consisted in assessing the compliance of the project with requirements from the TSIs as stipulated in the 2008/57/EC directive on the interoperability of the trans-European high- speed rail system and covered the following subsystems:  Control-Command & Signaling (trackside), Energy, Infrastructure

Designated Body Mission (DeBo)

▪ The DeBo mission consists in assessing the compliance of the project with the Notified National Technical Rules (NNTR), the following structural and functional subsystems are under assessment: Infrastructure, Power supply, Control Command and Signaling, Operation and Maintenance.

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